پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر آن

پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر آن

پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی
دانلود پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی
پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی راثبلوم
پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلـوم
دانلود پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون
پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلوم (1984)
مقیاس ارزیابی اهمال کاری تحصیلی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پرسشنامه پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر آن

 

 

 

 

 

 

چکیده:

هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان پسر پایه دوم دبیرستان است. این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون بود. از میان مدارس پسرانه دوره دبیرستان شهرستان قاینات از طریق نمونه‌گیری دردسترس دو مدرسه انتخاب و با اجرای پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی 30 نفر که نمره بالایی در اهمال کاری تحصیلی گرفتند در ‌دو گروه آزمایش و گروه کنترل جایگزین شدند (تعداد هر گروه 15 نفر است).

 

 آموزش خودکارآمدی به مدت 10 جلسه در مورد گروه اول اجرا شد، گروه کنترل در لیست انتظار بودند. داده‌ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره تجزیه‌وتحلیل شدند. تحلیل کوواریانس تک متغیره نشان داد که بین گروه‌های موردمطالعه در اهمال کاری تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد (01/0>p). یافته‌ها نشان دادند آموزش خودکارآمدی در کاهش اهمال کاری تحصیلی مؤثر است.

 

 

 

 

 

ابزار پژوهش

پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلوم (1984)

این مقیاس را سولومون و راثبلوم (1984) ساخته و آن را مقیاس اهمال کاری تحصیلی نام نهادند. این مقیاس را دهقان (1387 ، به نقل از مطیعی و همکاران 1392) برای اولین بار در ایران به کار برده اند. مقیاس ارزیابی اهمال کاری تحصیلی دارای 27 گویه می باشد که سه مولفه را مورد بررسی قرار می دهد : مولفه اول ، آماده شدن برای امتحانات ؛ شامل سوالات 1 تا 6  می باشد . مولفه دوم ، آماده شدن برای تکالیف می باشد و شامل سوالات 9 تا 17 می باشد و مولفه سوم ، آماده شدن برای مقاله های پایان ترم سوالات 20 تا 25، به صورت تکالیف تحقیقی و پژوهش های کلاسی برای دانش آموزان ایرانی نگاه شد و این گزینه برای پاسخ دهندگان به این مقیاس توضیح داده شد .

 

لازم به ذکر است که در ادامه هر یک از موارد دو سوال ارائه شده است که سه سوال اول (26،18،7) احساس و عاطفه دانش آموز در مورد تعلل ورزی و سه سوال دوم (27،19،8) تمایل آنها را برای تغییر عادت تعلل ورزی شان می سنجد. نحوه پاسخدهی به گویه ها به این صورت است که پاسخ دهندگان میزان موفقیت خود را با هر گویه با انتخاب یکی از گزینه های «به ندرت» ، «بعضی اوقات » ، «اکثر اوقات» ، «همیشه» ، از نمره1 تا 4 تعلق می گیرد همچنین در این مقیاس گویه های 4-6-11-15-16-21-23-25 به صورت معکوس نمره گذاری می شوند. این پرسشنامه توسط جوکار و دلاور پور (1386) ، به فارسی ترجمه شده و اعتبار و روایی آن به ترتیب 61/0 و 88/0 به دست آمده است. در پژوهش دهقان (1387 ، به نقل از مطیعی و همکاران 1392) پایایی آزمون به روش آلفای کرونباخ 82/0 شده است. این مقیاس با پرسشنامه افسردگی بک ، مقیاس شناخت های غیر منطقی الیس ، مقیاس عزت نفس روزنبرگ و مقیاس اجتناب روزانه همبستگی معناداری دارد (سولومون ، روثبلوم ، 1984).

 

 

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری کودکان طلاق

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری کودکان طلاق مبانی نظری سازگاری کودکان طلاق پیشینه تحقیق سازگاری کودکان طلاق پیشینه پژوهش سازگاری کودکان طلاق پیشینه نظری سازگاری کودکان طلاق چارچوب نظری سازگاری کودکان طلاق فصل دوم…

پاورپوینت نحوه بازی شلم

پاورپوینت نحوه بازی شلم پاورپوینت نحوه بازی شلم پاورپوینت نحوه بازی شلم و قوانین آن پاورپوینت نحوه بازی شلم زنی پاورپوینت نحوه بازی شلم و پس زنی دانلود پاورپوینت نحوه بازی شلم و قوانین دوبل…

پاورپوینت روشهای جستجو در انواع منابع اطلاعاتی جهانی

پاورپوینت روشهای جستجو در انواع منابع اطلاعاتی جهانی پاورپوینت روشهای جستجو در انواع منابع اطلاعاتی جهانی تحقیق روشهای جستجو در انواع منابع اطلاعاتی جهانی انواع منابع اطلاعاتی منابع چاپی منابع الکترونیکی ویژگیهای مدارک الکترونیکی ابزارهای…

دانلود پاورپوینت اینترنت ماهواره ای

دانلود پاورپوینت اینترنت ماهواره ای پاورپوینت اینترنت ماهواره ای پاورپوینت اینترنت اشیا پاورپوینت درباره اینترنت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اینترنت ماهواره ای  جهت رشته IT  در قالب 25 اسلاید و با فرمت pptx…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی مولفه های ابراز وجود

ادبیات نظری و پیشینه تجربی مولفه های ابراز وجود کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مولفه های ابراز وجود مبانی نظری مولفه های ابراز وجود پیشینه تحقیق مولفه های ابراز وجود پیشینه داخلی مولفه…

کارکردها و ضرورت وجود فن بازار و تفاوت آن با سایر بازارها

کارکردها و ضرورت وجود فن بازار و تفاوت آن با سایر بازارها تعریف فن بازار انواع فن بازار فن بازار در ایران ضرورت وجود فن بازار تفاوت فن بازار با سایر بازارها مدل های پیاده…

ارزیابی فرآیند تهیه طرح های ساختاری راهبردی (نمونه موردی شهر قم)

ارزیابی فرآیند تهیه طرح های ساختاری راهبردی (نمونه موردی شهر قم) طراحی و برنامه ریزی شهری طرح های ساختاری راهبردی الگو و طراحی برنامه ریزی شهری در جهان دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد طراحی و…

پاورپوینت بررسی عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی

پاورپوینت بررسی عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی تفاوت گات با WTO مهم ترین اهداف WTO الزامات عضویت در WTO گزارش جامع تجاری ضرورت…

عوامل موثر بر تعهد سازمانی و نتایج و پیامدهای آن

عوامل موثر بر تعهد سازمانی و نتایج و پیامدهای آن عوامل موثر بر تعهد سازمانی عوامل موثر در تعهد سازمانی پیامدهای تعهد سازمانی نتایج و پیامدهای تعهد سازمانی بررسی عوامل موثر بر تعهد سازمانی کارکنان…

بررسی مدلهای پایداری در زنجیره تامین و روشهای اندازه گیری آن

بررسی مدلهای پایداری در زنجیره تامین و روشهای اندازه گیری آن پایداری در زنجیره تامین مفهوم پایداری در زنجیره تامین پایداری در مدیریت زنجیره تامین پایداری زنجیره تامین چیست؟ پایداری مدیریت زنجیره تامین مدلهای پایداری…