بررسی مدل ها و رویکردهای ارزش درک شده

بررسی مدل ها و رویکردهای ارزش درک شده

کلمات کلیدی :

ارزش درک شده برند
تعریف ارزش درک شده
مدل های ارزش درک شده
رویکردهای ارزش درک شده
ارزش درک شده توسط مشتری
ارزش درک شده مشتری چیست
تحقیق در مورد ارزش درک شده
پایان نامه ارزش درک شده

رفتن به سایت اصلی

تعریف دقیق ارزش ادراک شده مشتری برای محققان امری ابهام براگیز است. بطور کلی می-توان اذعان داشت که دو رویکرد اصلی در ارتباط با تعریف ارزش ادراک شده وجود دارد:

رویکرد تک بعدی و
رویکرد چند بعدی.

 

 

 

یکی از  تعاریف عامی که از ارزش ادراک شده ارائه شده است، ارزیابی کلی مشتری از کاربرد محصول بر اساس ادراک و از آنچه پرداخت می کند در مقابل آنچه دریافت کرده است می باشد. این رویکرد به ارزش ادراک شده دارای یک ساختار تک بعدی معروف است که از طریق پرسش از مصرف کنندگان در ارتباط با ارزشی که آنها از خرید خود دریافت کرده اند سنجیده می شود. این تعریف بسیار انتزاعی است و دید محدودی نسبت به ارزش ادراک شده( تبادل مزیت و هزینه) دارد.

 

 

 

 

در حالیکه دیدگاه دیگری نسبت به ارزش ادراک شده وجود دارد که آنرا به عنوان یک ساختار چند بعدی معرفی نموده است. ( ترکیبی از قیمت ادراک شده، مزیت و هزینه)  این تعریف دید واقع بینانه تری نسبت به ارزش می دهد. ادراک خرید از ارزش، حاصل از ارتباط موجود میان کیفیت و مزایا که مشتری دریافت می کند در برابر قیمتی که برای آن پرداخت نموده است، می باشد. یا توجه به عدم توافق میان محققان در بیان مفهوم ارزش ادراک شده می توان بیان داشت که ارزش ادراک شده مفهومی پیچیده، چند بعدی، پویا و ذهنی است. (Fernandez & Bonilo, 2007) 

 

 

در ارتباط با تعاریفی که از ارزش ادراک شده بیان شده اشاره به چند نکته مشترک استخراجی از تعاریف لازم است. اولاً ارزش ادراک شده در حوزۀ بازاریابی یک ارزیابی ذهنی و شناختی و احساسی از خرید است. ثانیاً این ارزیابی ذهنی و شناختی فرایندی نسبی است و خروجی های فرآیند مقایسه را در موقعیت مصرف نشان می دهد. ثالثاً مقایسه از دیدگاه مشتری بر سرمایه گذاری مالی به عنوان عامل پرداختی و مزایا و کیفیت به عنوان عامل دریافتی متمرکز است. این دو عامل به عنوان استانداردهای مقایسه که در طول مصرف پویا می باشند در نظر گرفته شده اند. (Oh, 2000) 
 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب  
1-6 مدلهاي نظري (نظريات) موجود در موضوع پژوهش    1
1-7 روش انجام پژوهش    5
1-7-2 متغیرهای تحقیق    5

فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق ارزش درک شده    8

2-1 مقدمه    9
2-2 برند    10
2-2-1 مفهوم برند    10
2-2-2 مزایای برند    12
2-6 ارزش درک شده    13
2-6-1 ارزش    13

2-6-2 ارزش از دیدگاه مشتری – ارزش درک شده    14

2-6-3 مدلهای ارزش دید مشتری    14
2-6-3-1 مدل مؤلفههای ارزش    15
2-6-3-2 مدل نسبت هزینه – فایده    16
2-6-3-3 مدل وسیله – نتیجه    17
2-6-3-4 مدل ابعاد کلیدی ارزش    18
2-6-4 رویکردهای ارزش درک شده ( فرناندز و بونیلو)    19
2-6-4-1 رویکرد تک بعدی    20
2-6-4-1-1 مطالعات مبتنی بر قیمت (تحقیقات مونرو)    20
2-6-4-1-2 تئوری میز – اند (تحقیقات زیتامل)    21
2-6-4-1-3 سایر تحقیقات    21
2-6-4-2 رویکرد چند بعدی    21
2-6-4-2-1 تئوری میز – اند: سلسله مراتب ارزش مشتری    21
2-6-4-2-2 تئوری ارزش و ارزش شناسی    22
2-6-4-2-3 تئوری مصرف – ارزش    22
2-6-4-2-4 گونه شناسی ارزش هولبروک    22

2-12 پیشینۀ تحقیق ارزش درک شده    24

منابع    36
منابع فارسی    36
منابع انگلیسی    42

 

ادبیات و مبانی نظری یادگیری سازمانی

ادبیات و مبانی نظری یادگیری سازمانی یادگیری سازمانی معماری سازمان یادگیرنده تئوری ها و مدل های سازمان یادگیرنده تشریح مولفه های یادگیری سازمانی توپولوژی رویكردهای مطالعه در حوزه یادگیری سازمانی مبانی نظری یادگیری سازمانی دانلود…

دانلود پاورپوینت اصول اپیدمیولوژی

دانلود پاورپوینت اصول اپیدمیولوژی پاورپوینت درمورد اپیدمیولوژی پاورپیونت آماده اپیدمیولوژی دانلود پاورپوینت جامع برای اپیدمیولوژی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول اپیدمیولوژی جهت رشته پزشکی در 27 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل…

پاورپوینت کاربرد جغرافيای طبيعی در برنامه ريزی شهری و روستايي

پاورپوینت کاربرد جغرافيای طبيعی در برنامه ريزی شهری و روستايي کلمات کلیدی : پاورپوینت کاربرد جغرافيای طبيعی در برنامه ريزی شهری و روستايي پاورپوینت ژئومورفولوژي و آمايش شهري پاورپوینت ژئومورفولوژي و آمايش روستايي پاورپوینت كاربرد…

اندازه گیری عملکرد

اندازه گیری عملکرد اندازه گیری نظامهای کنترل ارزیابی عملکرد اندازه گیری عملکرد دانلود مقالات رشته مدیریت دانلود مقالات مدیریتی دانلود مقالاتکارشناسی ارشد رشته مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل فروش تحقیق مدیریت رفتن به سایت…

پاورپوینت طبیعت در فرهنگ اسلام

پاورپوینت طبیعت در فرهنگ اسلام دانلود پاورپوینت طبیعت در فرهنگ اسلام پاورپوینت تحقیق راجب طبیعت در فرهنگ اسلام پاورپوینت جایگاه طبیعت در اسلام پاورپوینت طبیعت و اسلام رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طبیعت در…

پاورپوینت بررسی سیستم های عامل

پاورپوینت بررسی سیستم های عامل دانلود رایگان پاورپوینت بررسی سیستم های عامل پاورپوینت بررسی سیستم های عامل سیستم های عامل اجراي همروند پردازه ها سيستم تك پردازنده اي الگوريتم Dekker الگوريتم Peterson حالات مختلف ارتباط…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمانهای مردم نهاد توانمندسازی کودکان خیابانی 108 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمانهای مردم نهاد توانمندسازی کودکان خیابانی 108 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی ادبیات نظری توانمندسازی کودکان خیابانی فصل دوم پایان نامه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اخلاق ترافیک شهروندی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اخلاق ترافیک شهروندی مبانی نظری اخلاق ترافیک شهروندی پیشینه اخلاق ترافیک شهروندی دانلود مبانی نظری اخلاق ترافیک شهروندی پیشینه تحقیق اخلاق ترافیک شهروندی ادبیات نظری اخلاق ترافیک شهروندی فصل دوم…

ضرورتها و الزامات آموزش مهارت های فنی و حرفه ای

ضرورتها و الزامات آموزش مهارت های فنی و حرفه ای آموزش و اشتغال زندانیان پایان نامه آموزش های فنی و حرفه ای ضرورت آموزش های فنی و حرفه ای در زندان الزامات آموزش مهارت های…

پیشینه آموزش از راه دور در ایران و بررسی نسل های آن

پیشینه آموزش از راه دور در ایران و بررسی نسل های آن پایان نامه آموزش مجازی پایان نامه آموزش از راه دور نسل های آموزش از راه دور تحقیق در مورد آموزش از راه دور…