مبانی نظری و پیشینه تحقیق قیمت گذاری 40 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق قیمت گذاری 40 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه قیمت گذاری
مبانی نظری قیمت گذاری
پیشینه تحقیق قیمت گذاری
پیشینه داخلی قیمت گذاری
پیشینه خارجی قیمت گذاری
پیشینه پژوهش قیمت گذاری
پیشینه نظری قیمت گذاری
ادبیات نظری قیمت گذاری
چارچوب نظری قیمت گذاری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق قیمت گذاری قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری قیمت گذاری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق قیمت گذاری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. 

 

 

به طور ساده قيمت گذاري يعني تعيين قيمت براي کالا يا خدمت. قيمتگذاري فعاليتي است که بايد تکرار شود و فرايندي مداوم و پيوسته محسوب ميشوداين تداوم ناشي از تغييرات محيطي و عدم ثبات شرايط بازار است که لزوم جرح و تعديل قيمت را ايجاد ميکند. قيمت گذاري با هدف حداکثر کردن سود، افزايش سهم بازار، رهبري کيفيت، ادامه حيات و يا افزايش قيمت بازار صورت مي گيرد.قیمت یکی از عناصر چهارگانه آمیخته بازاریابی (محصول- قیمت- فروش- توزیع) است.

 

 

 

قیمت تعیین می کند که چه چیزی تولید شود وچه کسی آن را تقاضا کند مهمترین وظیفه بازاریاب در قیمت گذاری شناخت رابطه قیمت و تقاضاست در حالت عادی برای کالای عادی قیمت وتقاضا رابطه عکس دارند عامل مهم دیگر در قیمت گذاری عرضه محصولات و قیمتهای رقباست.در محيط بسيار پوياي بازار امروز، همگام با تغييرات محصول، بازار و رقابت در طول زمان، استراتژي هاي بازاريابي شركت نيز بايد تغيير كنند. چرخه عمر محصول، مي تواند بيانگر تغييراتي باشد كه شركت در مسير حركت محصول در چرخه عمر خود، اعمال مي كند. استراتژي هاي قيمت گذاري نيز بايد با ساير استراتژي هاي شركت هماهنگ باشند و همچنین مديران بايد بدانند چگونه قيمت مناسب را تعيين كنند (شيپلي ، 2001).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری قیمت گذاری

تعریف عملیاتی قیمت گذاری

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش قیمت گذاری

انجام شده    3
2-12- قيمت گذاري    4
2-12-1-اهمیت قیمت گذاری    7
2-12-2- عوامل موثر بر قیمتگذاری    7
2-12-3- اهداف قیمت گذاری    8
2-12-3-1- به حداکثر رساندن سود فعلی    8
2-12-3-2- به حداکثر رساندن سهم بازار    9
2-12-3-3- کشیدن عصاره بازار    9
2-12-3-4- پیشرو شدن از نظر کیفیت    10
2-12-4- مراحل قیمت گذاری    10
2-12-5- قيمت گذاري منعطف    13
2-12-5-1- حراج و مزایده    13
2-12-5-2- ارتقاء    15
2-12-5-3- فروش ها    15
2-12-6- قیمت گذاری منعطف در بازار الکترونیک    17
2-12-7- قیمت گذاری  منعطف(پویا) در حراجی ها    18
2-12-8- مزایای قیمت گذاری منعطف در شرکت ها    19
2-12-9- تعیین قیمت های دقیق و درست    21
2-12-10- مزایای قیمت انعطاف پذیر برای مشتریان    21
2-12-11-استراتژیهای پیشرفته قیمتگذاری منعطف    23
2-12-11-1- قیمتگذاری منعطف مبتنی بر سفارش سازی    23
2-12-11-2- قیمت گذاری چند بعدی    25
2-12-11-3- قیمت گذاری گروهی    26
2-12-11-4- قیمت گذاری منعطف تشویقی(ترفیعی)    26
2-12-11-5- قیمتگذاری دو بخشی    27
2-12-11-6- قیمت گذاری بر اساس تخفیفات مقداری    27
– پیشینه تحقیق    28
2-16-1- پیشینه تحقيقات انجام شده در داخل کشور    28
2-16-2- پیشینه تحقيقات انجام شده در خارج از کشور    30
فهرست منابع    34

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نیازهای بنیادین روانشناختی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نیازهای بنیادین روانشناختی فصل دوم پایان نامه نیازهای بنیادین روانشناختی مبانی نظری نیازهای بنیادین روانشناختی پیشینه تحقیق نیازهای بنیادین روانشناختی پیشینه پژوهش نیازهای بنیادین روانشناختی پیشینه نظری نیازهای بنیادین روانشناختی…

مبانی نظری بررسی رابطه معاملات با اشخاص وابسته با عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس

مبانی نظری بررسی رابطه معاملات با اشخاص وابسته با عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس معاملات با اشخاص وابسته مبانی نظری معاملات با اشخاص وابسته تعریف معاملات با اشخاص وابسته تاثیر معاملات با اشخاص وابسته…

فصل سوم پایان نامه استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت

فصل سوم پایان نامه استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش مدیریت دانش در سازمان ها فصل سوم مدیریت دانش در شرکت فصل سوم استقرار مدیریت دانش…

پرسشنامه ارزیابی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع

پرسشنامه ارزیابی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع بهبود کیفیت برنامه های بهبود کیفیت بهبود کیفیت صنایع صنایع کوچک ارومیه بررسی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه…

عناصر تشکیل دهنده جرم قاچاق انسان

عناصر تشکیل دهنده جرم قاچاق انسان تحقیق قاچاق پایان نامه قاچاق عناصر تشکیل دهنده قاچاق عناصر تشکیل دهنده بزه قاچاق انسان روشهای مختلف ارتکاب جرم قاچاق انسان عوامل موثر قاچاق اعمال در حکم قاچاق انسان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رغبت شغلی 27 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رغبت شغلی 27 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رغبت شغلی مبانی نظری رغبت شغلی پیشینه تحقیق رغبت شغلی پیشینه داخلی رغبت شغلی پیشینه خارجی رغبت شغلی پیشینه…

سیر تفکر انتقادی در تربیت اسلامی و بررسی موانع آن

سیر تفکر انتقادی در تربیت اسلامی و بررسی موانع آن تعقل و تفکر در قرآن و روایات تفکر انتقادی در تربیت اسلامی مراحل تفکر و تعقل انتقادی مفهوم تفکر در قرآن رابطه مفهوم قرآنی تفکر…

نظریه ها و زمینه های تعارضات زناشویی

نظریه ها و زمینه های تعارضات زناشویی تعارض زناشویی مقاله تعریف تعارض زناشویی اهمیت تعارض زناشویی ارزیابی و درمان تعارض زناشویی زمینه های تعارضات زناشویی نظریه های تعارضات زناشویی تحقیق در مورد تعارضات زناشویی رفتن…

پاورپوينت آشنایی با شفاعت در قرآن

پاورپوينت آشنایی با شفاعت در قرآن پاورپوينت شفاعت در قرآن دانلود پاورپوينت شفاعت در قرآن پاورپوینت درباره شفاعت در قرآن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنایی با شفاعت در قرآن جهت رشته معارف اسلامی…

پاورپوينت آشنایی با مفهوم پردازه ها

پاورپوينت آشنایی با مفهوم پردازه ها پاورپوينت پردازه ها دانلود پاورپوينت پردازه ها پاورپوینت درباره پردازه ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنايي با مفهوم پردازه ها جهت رشته کامپیوتر و IT در قالب…